Een van ‘s lands populairste wijnen gaat een compleet nieuwe taal bedenken voor het beschrijven van een wijn. Wild Pig Wijnen start op de Huishoudbeurs (16-24 februari) met sessies om de wijntaal meer tot de verbeelding te laten spreken.
Druivenrassen herkennen
Met de nieuwe terminologie zal de wijnliefhebber gemakkelijker een geheugen kunnen opbouwen voor de verschillende druivenrassen en deze sneller herkennen. Het wijnmerk Wild Pig voert zes internationaal bekende druivensoorten in het assortiment die bij uitstek geschikt zijn voor een dergelijke aanpak.
Wild Pig’s Nieuwe Wijntaal
Voor het creëren van de nieuwe taal wordt gebruik gemaakt van ‘wordclouding’ en ‘vision boarding’ Tijdens de sessies op de Huishoudbeurs gaan meer dan 1.000 vrouwen (en mannen) beelden en termen verzamelen die spontaan bij hen opkomen bij het proeven van een bepaalde wijn. Antwoorden op vragen als: ‘wat roept het op?’ ‘Wat voel je?’ ‘Wat wil je eten bij deze wijn?’ ‘Wanneer en met wie wil je ‘m drinken?’ ‘Waar doet de geur aan denken?’ ‘Wat voor smaak is het?’. Met behulp van een online applicatie kan de wordcloud gedeeld worden en de nieuwe beschrijving van je favoriete wijn in het leven roepen.
Wijntheater
De ‘wordcloud’ sessies van 30 minuten worden dagelijks gehouden om 12.00u en om 13.00u in het Wijntheater (stand 4.300). Op donderdag en vrijdag is er ook een avondsessie om 19.00u. Wijnpresentatrice en Vinoloog Barbara Verbeek neemt telkens 60 mannen en vrouwen mee op wijn freestyle avontuur opdat ieder een eigen favoriete wijnsoort met eigen associaties kan herkennen. ‘We moeten niet zo ingewikkeld doen over wijn, gewoon lekker je eigen fantasie gebruiken en op je gevoel af gaan, dan kan iedereen het leren!’ aldus Barbara.
Ook meedoen?
Neem een kijkje op de website van de Huishoudbeurs of schrijf je hier direct in voor de workshop.
Bron: persbericht CK media promotions
🍇🍷🍴Geen enkel culinair nieuwtje missen? Schrijf je dan hier in ✏️voor onze wekelijkse nieuwsbrief!
Geef een reactie