B2B event: het Conseil Interprofessionnel des Vins d’Alsace (CIVA) organiseert van 7 t/m 9 juni 2021 de eerste ‘fysiek-digitale’ editie van de tweejaarlijkse wijnvakbeurs Millésimes Alsace. Bezoekers ontvangen vooraf proefdoosjes met wijnen naar keuze, en kunnen daarvoor live proeven tijdens het virtuele event.
Nieuw concept, zelfde essentie:
Internationale virtuele vakbeurs met wijnproeven vanuit huis
Proefboxen voor offline en online proeven
Bezoekers ontvangen voorafgaand aan het event proefboxen met mini flesjes die ze tijdens virtuele ontmoetingen met de producenten kunnen proeven. Deze worden van te voren gratis opgevraagd bij de producent(en) naar keuze. Elk van de 100 exposanten heeft 4 niet-mousserende wijnen geselecteerd die in glazen miniflesjes van 3cl worden aangeboden. En geheel volgens traditie zijn dit lange, slanke flesjes; flûtes d’Alsace! Om de kwaliteit en stijl te garanderen, worden de wijnen (in de kleine flesjes) gebotteld volgens exclusief technologisch procedé in een inerte atmosfeer.
Op maat gemaakte selectie
Ter voorbereiding op de beurs, kunnen bezoekers via www.millesimes-alsace.com alle domeinen en hun wijnen ontdekken en uiteindelijk proefdoosjes opvragen van hun selectie. Met behulp van een keuzesysteem maakt de bezoeker een selectie van de wijnen/producenten die het best aan zijn of haar criteria voldoet. Er kan zowel gefilterd worden op wijnen (kleur, suikergehalte, oogstjaar, druivenras, appellation, etc.) als specifieke kenmerken van de producenten (distributiecircuit, duurzaamheid, bestaande/gewenste exportlanden).
Nieuwe ontdekkingen
Zo’n op maat gemaakte selectie is natuurlijk efficiënt, maar onderdeel van een beurs is ook het doen van nieuwe ontdekkingen. Daarom krijgt de bezoeker naast de proefdoosjes van de geselecteerde producenten een extra doosje met verrassingswijnen.
Praten en proeven
Wijn proeven en praten over wijn is essentieel voor een wijnbeurs. Net als de voorgaande edities is Millésimes Alsace ook dit jaar een plek waar wijnprofessionals van over de hele wereld – al proevend – eindeloos met elkaar van gedachten wisselen over de knowhow van producenten, druivenrassen en het diverse terroir van de Alsace. Dit kan bijvoorbeeld via de in het platform geïntegreerde communicatiefunctie. Virtuele afspraken met alle producenten mogelijk zijn mogelijk, ook als de bezoeker geen proefdoos hiervan heeft opgevraagd.
Verantwoord & made in Alsace
Millésimes Alsace DigiTasting® is in vele opzichten een verantwoord initiatief. Zo is het glas van de mini-flûtes oneindig recyclebaar, is er geen reisverkeer van bezoekers en is de beurs geheel lokaal ontworpen en georganiseerd. Van het ontwerp van de proefdoosjes, tot het drukwerk en van de assemblages tot het bottelen; alles wordt uitgevoerd met lokale ambachtslieden en dienstverleners, binnen een straal van minder dan 75 km.
Deelnemen aan Millésimes Alsace DigiTasting®?
Inschrijven werkt als volgt:
|
#MillesimesAlsaceDigiTasting #Digitasting #DrinkAlsace #VinsAlsace
Bron: persbericht
🍇🍷🍴Geen enkel culinair nieuwtje missen? Schrijf je dan hier in ✏️ voor onze wekelijkse nieuwsbrief!
Geef een reactie