Wat kun je als wijnmaker doen als een order van 6.000 flessen Prosecco door de corona-crisis niet wordt afgenomen? Als de bubbels al in de fles zitten, maar de etiketten er nog niet op? Je kunt je verlies nemen, ze zelf opdrinken of een creatieve oplossing verzinnen. Dat laatste deden Reka en Pier van de Sfriso Winery in Veneto met het starten van ‘The 6000 Project’. 

🇳🇱Prosecco, The 6000 Project

Zij riepen een ontwerpwedstrijd in het leven voor de frontlabels van hun 6000 flessen Prosecco. Online kan er op de labels gestemd worden. Het label met de meeste stemmen gaat de flessen sieren van de Prosecco Extra Dry van Sfriso Winery. De ontwerper van het label, plus de ontwerpers die de 2e en 3e plaats bereiken, krijgen voor hun ontwerp een ‘aardig’ bedrag, afhankelijk van het aantal in  de voorverkoop verkochte flessen. Hoe meer verkochte flessen, hoe hoger dat bedrag. Om het project levensvatbaar te maken is een totale minimale pre-order nodig van 900 flessen, aka 150 dozen à 6 flessen.

Reka & Pier 6000 Prosecco launch 1

De ontwerpers die met hun label in de top-10 terechtkomen worden ook nog eens verrast met wijn. Want, zoals het echtpaar zegt: “We love to share and honestly, wining beats whining.”

🇬🇧What’s Happening?

“Global woes left us, a family-owned micro-winery in Northeast Italy, with a canceled order of 6000 unlabeled bottles of our sparkling Prosecco. We had three choices. Count it as a loss. Drink it. Or try something different.  We are going with option three, launching a creative competition to dress these bottles and a way to pre-order the wine that gets it to you vineyard-to-your-door, one case at a time. Or two, in which case shipping is for free to most countries in Europe.
It is all happening through friends of friends and word of mouth. The more people buy, the higher the reward for the top 3 winners.  Because letting covid win isn’t an option. And we are all going to need bubbles to celebrate the end of 2020.

Designer, artist, creative?

Your challenge is served.

As you have no doubt seen, our importer’s distribution fell through thanks to Covid-19 leaving us with a 1000-cases-of-wine problem to solve. That is 6000 bottles of Prosecco. No labels. No homes to call their own.  2020 has wreaked havoc on so many of us. But, as a small winery, we still have to figure out what to do with all this sparkling wine. We can’t drink it all ourselves. Lord knows, we’ve tried.  So we are opening it up to you, the creatives of the world. To design the front label. Get as many people to vote as possible. And get the word out so people pre-order cases of these 6000 bottles of Prosecco. The more people buy, the higher the reward for the winning designer and 2nd and 3rd runners-up. We need a minimum pre-order of 150 cases of 6 bottles to make this project viable. The top ten designers all win wine because we love to share and honestly, wining beats whining.

We named the project “The 6000 Project” and the design theme is simple:
Don’t think “wine world”. Think your world. 

Join The 6000 Project? As a designer or buyer? Check this website

🍇🍷🍴Geen enkel culinair nieuwtje missen? Schrijf je dan hier in ✏️ voor onze wekelijkse nieuwsbrief!