Na 30 jaar ervaring in de wijnbranche en een jaar voorbereiding is half januari het B2B platform Vinexion in 6 talen gelanceerd. Het doel van Vinexion is om het speelveld gelijk te maken voor alle wijnproducenten en importeurs, groot of klein, bij het (voor) selecteren van potentiele partners.

Middels een effectief ‘search&match’ systeem kunnen partners gevonden worden die aan de gewenste filosofie en profiel voldoen en die vrij zijn voor de markt . Via een interne chatfunctie kan er zonder taalbarrière met elkaar gecommuniceerd worden en kunnen verdere afspraken gemaakt worden. Zeer effectief om inkoop-, verkoopreizen of beurzen beter voor te bereiden, of in de huidige onzekere tijd vanwege het coronavirus COVID-19 toch in contact te komen met de juiste producenten of importeurs.

Vinexion is een onafhankelijk service voor de wijnmarkt met als doel waarde toevoegen zonder deel te nemen aan de daadwerkelijke wijnhandel.

Afgelopen maand is – na de try-out in januari – een grote groep wijnproducenten en importeurs wereldwijd benaderd. Momenteel zijn er zo’n 2000 tot 2500 bezoekers per week op het platform en hebben zich reeds meer dan 1.000 members ingeschreven. De verwachting is dat het aantal members snel verder zal groeien.
Het team van Vinexion bestaat uit: Claudia van Dongen en Mark Haans (oprichters), Pepe van Herpen (backoffice en klantenservice) en Stijn Derks (backoffice en analist).

VINEXION – Connecting Wine People
www.vinexion.com

🍇🍷🍴Geen enkel culinair nieuwtje missen? Schrijf je dan hier in ✏️ voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Bron: persbericht