Na een ontwikkeling van vele jaren, waaraan ook Delta Wines een belangrijke bijdrage heeft geleverd is het nu zover. De eerste paper bottle staat sinds deze week via dochteronderneming Coenecoop Wine Traders op het schap van Marqt.

De paper bottle is een innovatieve verpakkingsvorm die als doel heeft de carbon foodprint significant te verlagen zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van de wijn. De verpakking bestaat uit gerecycled karton en een speciaal ontwikkelde binnenzak, die eenvoudig gescheiden kunnen worden. Het resultaat is een fles die 5x lichter is dan glas en een carbon footprint heeft die 84%! lager is dan die van een normale wijnfles. Kortom ‘smaakt goed en weegt wijn-ig’!

Dennis Suikerbuik (Commercieel Directeur Delta Wines): “We hebben er lang op moeten wachten, maar we zijn trots op het resultaat. Met deze innovatieve verpakkingsvorm bieden wij onze klanten de gelegenheid om hun steentje bij te dragen aan een duurzamere wijnwereld, iets wat wij als Delta Wines zeer belangrijk vinden. Daarnaast biedt deze paper bottle unieke mogelijkheden om je te onderscheiden in het vaak traditionele wijnschap. Wat ons betreft op vele facetten een doorbraak voor de gehele wijnindustrie.”

Omdat de fles volledig rondom te bedrukken is, biedt de paper bottle ook vanuit marketing perspectief interessante mogelijkheden. Samen met onze klanten zullen wij projecten gaan ontwikkelen om de fles een plaats in de markt te geven die het verdient.

Bron: persbericht

Meer informatie:

Richard van der Linden
E vanderlinden@coenecoop.com
T 0180 635 135

🍇🍷🍴Geen enkel culinair nieuwtje missen? Schrijf je dan hier in ✏️ voor onze wekelijkse nieuwsbrief!