Het favoriete bier van Italië is sinds vorig jaar in heel Nederland verkrijgbaar en dat is een schot in de roos. Want Birra Moretti l’Autentica is door IRI uitgeroepen tot dé succesvolste FMCG (Fast Moving Consumer Goods) introductie van 2021.
Bovendien blijkt Birra Moretti de beste bier launch van de afgelopen vijf jaar te zijn. Dat Nederland dit heerlijke bier massaal heeft omarmd blijkt uit de klinkende verkoopcijfers in het supermarktkanaal, zo’n €214.500,- per week.
En dit alles in een ongewone tijd, want normaal gesproken wordt een biermerk sterk in het horecakanaal. Dat was vanwege de lockdowns nu niet aan de orde, Birra Moretti l’Autentica heeft het in launchjaar 2021 echt van de retailmarkt moeten hebben. Des te mooier dit fantastische resultaat.
Yvonne de Liefde – Marketing Manager: “Birra Moretti is het bier bij uitstek om van te genieten tijdens mooie zomeravonden met lange tafels met familie en vrienden, waar het draait het om lekker eten en goed gezelschap. Met de lente en volle terrassen in het vooruitzicht kan het succes van Birra Moretti alleen nog maar mooier worden. Daar proosten we op. Saluté!”
Over IRI
IRI is een toonaangevend data-analyse- en marktonderzoeksbedrijf dat klanten informatie, analyses en consumentenmarkt voor consumenten, klanten en detailhandel biedt, gericht op de verpakte consumentengoederen, de detailhandel en de gezondheidszorg. Meer info over IRI: https://www.iriworldwide.com/nl-nl .
Bron: persbericht
🍇🍷🍴Geen enkel culinair nieuwtje missen? Schrijf je dan hier in ✏️ voor onze wekelijkse nieuwsbrief!
Geef een reactie