Sinds kort is er een nieuwe speler op de Nederlandse markt met een zeer uitgebreid aanbod Franse delicatessen. Professionals zoals restaurateurs, hoteliers, bakkers, delicatessenwinkels, groothandels en distributeurs kunnen ze online bestellen via Gourming.com.

Logo-gourming-500x200

Gourming.com maakt het mogelijk

Horeca en (detail-)handel kan de Franse delicatessen online bestellen via de website Gourming.com. De producten komen van veelal kleinschalige Franse producenten waarvan de meesten nooit eerder hebben geëxporteerd. Gourming.com maakt dat voor hen mogelijk. De producten worden, zo meldt Gourming, op ambachtelijke wijze geproduceerd, zijn zeer divers en het waard om ontdekt te worden.

Regionale specialiteiten

Onder de producten die nu via de website Gourming.com te koop zijn bevinden zich 600 regionale specialiteiten, 300 biologische producten, 140 producten met beschermde herkomstbenaming, innovatieve producten en producten zonder zout, allergenen of gluten. De producten zijn onderverdeeld in verschillende groepen. Zo zijn er onder andere de productgroepen Organic, Cured Meat & Deli, Cheese & Dairy en Special Innovation. Ook is er een speciale ‘afdeling’ voor producten uit de Provence, Bretagne en Zuid-West Frankrijk.

Gourming.com_1 (1)

Authenticiteit en traceerbaarheid

Gourming.com selecteerde de producten van Franse producenten omwille van hun authenticiteit en traceerbaarheid. Deze producten zijn uitgekozen in samenwerking met vijf toonaangevende chefs uit de categorie “Meilleur Ouvrier de France” (Beste Werknemer van Frankrijk). Vanaf het veld tot op het bord, zegt Gourming.com garant te staan voor producten van topkwaliteit, die 100% veilig zijn en naar Nederland vervoerd worden door logistieke partners in heel Europa. Bij doorklikken op een product kom je terecht op de website van de producent zodat te zien is waar de producten vandaan komen. Op dit moment zijn er al 5.000 producten online te koop; het doel is om in 2017 uit te breiden tot 10.000 producten.

Initiatiefnemer Gourming.com

Initiatiefnemer van Gourming is geen kleintje. Het is de Franse Group Le Duff, bekend van de winkels “La Brioche Dorée”, “Le Fournil de Pierre”, “Kamps”, “Bruegger’s” maar ook van twee Franse restaurant ketens in de VS : “La Madeleine” en “Mimi’s”. Het bedrijf werd in 1976 door Louis Le Duff opgericht en is inmiddels wereldwijd actief in 90 landen. Group Le Duff heeft 35.420 werknemers in dienst en heeft een omzet ruim 2 miljard euro. Dagelijks heeft het bedrijf 1 miljoen klanten.

Gourming - Groupe Le Duff 18012017 - 1

Website: www.gourming.com 

Bron: persbericht Sopexa